DOLAR 8,3770
EURO 9,7684
ALTIN 506,12
BIST 10,8685
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 18°C
Gök Gürültülü

Emeklilik Başvurusunda Son Yedi Yıl – 1260 Gün Uygulaması Nedir ?

17.11.2017
A+
A-
Emeklilik Başvurusunda Son Yedi Yıl – 1260 Gün Uygulaması Nedir ?

Sosyal Güvenlik Reformuyla birlikte üç ayrı sosyal güvenlik kurumu (SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı) tek çatı altında birleştirilmeden önce, eğer çalışan hep aynı sosyal güvenlik kurumuna tabi olmuşsa, emekliliği geldiğinde o kurum mevzuatı çerçevesinde emeklilik işlemi gerçekleştiriliyordu.

Ancak birden fazla sosyal güvenlik kurumuna tabi olmuşsa, örneğin emeklilik başvurusu yapan kişinin hem SSK’ya hem de Bağ-Kur’a tabi çalışması varsa, bu durumda hangi kurum mevzuatına göre emekli olacak ve daha da önemlisi emekli aylığını hangi kurum bağlayacak sorunu ortaya çıktığından, bu husus 2829 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumlarına Tabi Olarak Geçen Hizmetlerin Birleştirilmesi Hakkında Kanunun “Aylığı bağlayacak kurum” başlıklı 8 inci maddesi ile şu şekilde düzenlenmişti;

“Birleştirilmiş hizmet süreleri toplamı üzerinden, ilgililere; son yedi yıllık fiili hizmet süresi içinde fiili hizmet süresi fazla olan kurumca, hizmet sürelerinin eşit olması halinde ise eşit hizmet sürelerinden sonuncusunun tabi olduğu kurumca, kendi mevzuatına göre aylık bağlanır ve ödenir.

Ancak, malullük, ölüm, 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununa göre yaş haddinden re’sen emekli olma süresi kanunla belirlenen vazifelere atanma veya seçilme ve bağlı oldukları kurumun kanunla değiştirilmesi hallerinde ilgililere hizmet sürelerinden sonuncusunun tabi olduğu kurumca, kendi mevzuatına göre aylık bağlanır.”

Bu madde uyarınca, birden fazla sosyal güvenlik kurumuna tabi çalışması olan kişinin emekliliği geldiğinde son yedi yıllık fiili hizmet süresi (prim günü) içerisinde hangi kuruma tabi çalışma daha fazlaysa, yani o kişi adına hangi kuruma daha fazla prim ödenmişse o kurum, hizmet süreleri eşitse en son tabi olunan kurum yani en son prim ödenen kurum kendi mevzuatı çerçevesinde emekli aylığını bağlıyordu. Örneğin, emekliliği gelen kişi hem SSK’ya hem de Bağ-Kur’a tabi çalışmışsa, son yedi yıl içerisinde hangi kuruma tabi çalışması 1260 günden fazlaysa o kurum tarafından, eşit olması halinde en son çalışması SSK’da geçmişse SSK tarafından, Bağ-Kur’da geçmişse Bağ-Kur tarafından bağlanıyordu.

Sosyal Güvenlik Reformuyla birlikte 5510 sayılı Kanunun 106 ncı maddesi uyarınca söz konusu 2829 sayılı Kanun 01/10/2008 tarihi itibariyle yürürlükten kaldırıldı. Ancak şu an emeklilik başvurusunda bulunanların 01/10/2008 tarihinden önce de çalışmaları olduğundan, söz konusu Kanun hükümleri 01/10/2008 tarihinden öncesine ait birden fazla sosyal güvenlik kurumuna tabi çalışması olanların emeklilik başvuruları sırasında aynen uygulanmakta, birden fazla kapsamda sigortası olan kişi emeklilik başvurusu yaptığında, önce hangi kurumun emekli mevzuatına tabi olduğu tespit edilmekte, ardından o kurumun  eski emeklilik şartları dikkate alınarak o kişinin emekli aylığı bağlanmasına hak kazanıp kazanmadığına bakılmaktadır. (isvesosyalguvenlik.com)

YORUMLAR - Kısa sorular imkanlar ölçüsünde cevaplandırılır. Emeklilikle ilgili, daha önce yazılmış veya cevaplandırılmış konularla ilgili sorular cevaplandırılmaz.
  1. Halis dedi ki:

    950 günüm kaldı. İsteğe bağlı sigorta yatırırsam emekliliği geciktirir mi.

    1. admin dedi ki:

      Eğer önceki sigortalılığınız tamamen 4/1-a (SSK) kapsamında ise isteğe bağlı sigorta kapsamında ödeyeceğiniz prim 1260 gün olmadığı sürece emekliliğiniz gecikmez, yani emeklilik şartları yönüyle Bağ-Kur’a tabi hale gelmezsiniz, SSK emeklilik şartlarına tabi olmaya devam edersiniz.

      1. yalçın dedi ki:

        1971 doğumluyum 3800 gün ssk pirimim var iLondrada kalıyorum 1200 gün isteğe bağlı sigorta ile 5000 günü tamamlayıp kaç yaşında emekli olurum.Cevaplarsanızz çok memnun olurum.Hürmetler

        1. Admin dedi ki:

          Sigorta başlangıç tarihinizi belirtmemişsiniz.

  2. Ömer karakay dedi ki:

    Giriş.01.12.1984 1984 85 arası 90 gün 93 97 arası 1140 gün ibs. 1998 2004 arası 616 gün bağkur. 2013 2015 arası ssk 2016 6 aydan itibaren ek5 sigorta ödüyorum yüzde 43 rapor var vergi indirimi var. Bağkurdan sonra ssk olduğu için ssk ya tekrar 1260 daha ödemek zorundamıym

    1. admin dedi ki:

      Araya Bağ-Kur’un girmiş olması problem değil. Son yedi yıl içerisindeki BAĞ-KUR prim gün sayısı SSK prim gün sayısından fazla olmadıkça SSK emeklilik şartlarına sayılırsınız. Verdiğiniz rakamlara göre de son yedi yıl içerisinde BAĞ-KUR SSK’dan az. Bu nedenle tekrar 1260 gün ödeme mecburiyetiniz yok. Bu arada engelliliğiniz yüzde 40’dan fazla olduğuna göre bazı erken emeklilik imkanlarından yararlanabilirsiniz.
      Engelliler – Çalışma Gücü Kaybı Olanlar İçin Özel Emeklilik Şartları Nelerdir ?

  3. sefa dedi ki:

    Meb de 1991 ile 2016 arasında 25 yıl çalıştım. 1991 öncesinde 1986 yılında 6 ay sigortalıgim var. Bu çalışmayı emekliliğe saydirdim. 2016 yılında ihraç edildim. Yaşı bekliyorum. Şu an yeniden SGK lı olarak çalışırsam son çalıştığım 7 yıl içinde en fazla çalıştığım kuruma goremi emekli olacağım. Yaşa 3 yılim var. 2.5 yıl falan çalışırsam yinede emekli sandığından emekli olabilirmiyim. Saygılarımla.

    1. admin dedi ki:

      (sefa) Sigortalı çalışırsanız mecburen 4/1-a (SSK) kapsamında bildirileceksiniz. SSK kapsamındaki prim gün sayınız 1260 gün (üç buçuk yıl) olduğunda da SSK emeklilik şartlarına tabi hale gelirsiniz ve SSK kapsamında emekli olursunuz.

  4. sefa dedi ki:

    16.09.1991 yılında mebde öğretmen olarak göreve basladim.1986 yılında SGK lı olarak çalıştım. Toplam 250 gun SGK prim var.01.09.2016 da ihraç oldum. Yedek subay öğretmen olarak 1 yıl askerlik yaptım. 4 ay acemilik yaptım. Bu acemiliği emekliliğe saydirmadim.sgk yi emekliliğe şsaydirdim. Sorum şu. Kaç yaşında emekli olurum acemiliği saydirmadim 25 yıl memurluğu mu 4 ay düşürüMü.Bu acemilik için prim yatırmam gerekirmi yoksa saydırdığım SGK yeterlimi. Ayrıca yaşım geldiginde emekli olursam öğretmen emeklisi gibi maaş alabilirmiyim.Saygilarimla

    1. admin dedi ki:

      (sefa) Memuriyet başlangıcından önceki 250 SSK gün sayınız da eklendiğinde, 25 yıl – 52 yaşla Emekli Sandığı kapsamında emekli olabilirsiniz. 25 yılı doldurmuş görünüyorsunuz. Askerliğinizi (acemiliği) hangi tarihte yaptığınızı belirtmemişsiniz. Eğer 16.09.1991 tarihinden sonra yaptınızsa borçlansanız da emeklilik yaşı değişmez. Eğer sigortalı herhangi bir işte çalışmaz yaşı bekleyip emekli olursanız öğretmen gibi emekli maaşı alırsınız. Eğer 4/1-a (SSK) kapsamında sigortalı bir işe girerseniz, üçbuçuk yıl (1260 gün) çalışmanız halinde SSK emeklilik şartlarına tabi hale gelirsiniz.

  5. sefa dedi ki:

    Çok teşekkürler. Askerligimi 1992 nisan 1993 nisanda yaptım. Şu anda 25 yılim doldu. Mecburen bir sigortalı işe girdim. 1260 gün dokdurmadan işi bırakacağım. Bu durumda da yine öğretmen emeklisi olacagimi düşünüyordum acaba işe girmekte hata mı yaptım. Alo 170 SGK hattını aradım son 7 yılda en fazla çalışılan yerden emekli olacağım söylendi bende 1260 günden az çalışacağım için sorun yok diye düşünüyordum yanlış mı yaptım acaba. Hata yaptıysam ve memur gibi emekli olma hakkını kaybettiysem ve istemesemde sgk li emekli olursam maasim cok mu düşer

    1. admin dedi ki:

      (sefa) Yukarıdaki yazıda da belirttiğimiz gibi son yedi yıllık sigortalı gün sayısı içerisindeki 4/1-a (SSK) gün sayısı 4/1-c (Emekli Sandığı) gün sayınızdan fazla olmazsa yani 1260 gün olmazsa sorun çıkmaz.

  6. osman nuri baştürk dedi ki:

    ilk işe giriş 1985 mayıs ayı.1987-1988 arası askerlik borçlanmasını ssk lı çalışırken ödedim.1989-1998 kamuda ssk lı çalıştım.1989- 2005 tarihleri arası 399 sayılı kanuna tabi kamuda çalıştım.2005 den buyana halen 4/c(memur olarak) çalışıyorum.Emekli olduğumda maaşımda veya ikramyemde farklı statülerde kamu kurumunda çalıştığım için farklılık olacakmı.(statü değişikliklerinde tazminat almadım)

    1. admin dedi ki:

      (osman nuri baştürk) 399 sayılı Kanun kapsamında memur olarak mı sözleşmeli olarak mı çalıştınız ?

  7. refik dedi ki:

    Eşimin 1997 de 45 günlük sigorta açılışı var 2006 nın 1. ayında çitfçi bagkuru başlangıcı oldu 5.ayında beyin ameliyatı oldu sonra 8 senelik çiftçi bagkuru ödendi 2016 dada 171 günlük bi işyerinde sgk lı olarak çalıştı ve 171 gün sgk ödendi şimdi geçirdigi beyin kanaması ve epilepsi gibi birsürü şikayetinden dolayı 2017 de yüzde 59 dokuz sürekli rapor aldı ankaraya vergi indirimi için gitti ve hakettik bu durumda 2 yıllık dogum borçlanmasıyla emekli olabilirmi eşim yoksa sgk bagkurdan sonra 171 gündü daha sgk ödemesimi gerekr 171 günü sgk kabul edermi eşim dogum borçlanmasıyla 3600 günü tamamlıyor bu hesap bayan için olacak tabii yani bagkurdan sonra bu şekilde sigortaya geçişte sigorta 3500 günü şart koşarmı

    1. admin dedi ki:

      (refik) Yüzde 59 oranındaki rapor eşinizin SSK şartlarında emekli olabilmesi halinde geçerli. Ancak verdiğiniz bilgilere göre son yedi yıllık prim günü içerisinde eşinizin BAĞ-KUR prim günü daha fazla olduğundan yüzde 59 oranındaki rapor bir işe yaramaz. Son 7 yıllık prim günü içerisinde en az 1260 gün (üçbuçuk yıl) SSK prim günü olması gerekir. Doğum borçlanması yapması halinde borçlanma doğumdan sonraki iki yıllık süreye maledileceğinden (sayılacağından), eğer bu iki yıllık süre dikkate alınacak son yedi yıllık süreye denk gelirse, kalanını da SSK şartlarında 1260 güne tamamlarsanız olur, aksi halde BAĞ-KUR şartlarında emekliliği için en az 5400 gününün olması gerekir.

  8. refik dedi ki:

    4 şubattaki yazınızda ssk için 1260 gün 3.5 sene gerekir demişsiniz benm ögrenmek istedigim tmm 3.5 sene gerekir ama bu 3.5 senenin 2 yıl borçlanamasını düşebilirmiyiz düşersek 1 yıl çalışması gerekir. Sanıyorum heralde ssk özür raporu olanada 3.5 yıl gün mecburiyeti arıyor ssk. Eskiden ssk ya geçtiginde 1 günde ssk lı olsan sskdan emekli yapıyordu ama şimdi 3.5 yıl arıyor

    1. admin dedi ki:

      (refik) 2 yıl borçlanmayı 3.5 buçuk yıldan düşebilmeniz için birincisi borçlanma yapılacak tarihte en sigortalılık statüsünün 4/1-a (SSK) kapsamında olması, ikincisi borçlanma yapılacak dönemim (tarih aralığının) son yedi yıllık prim günü içerisine girmesi gerekir.

  9. refik dedi ki:

    bizim 97 de 45 günlük ssk var 2005den sonra 7 yıl 7 ay 18 gün çiftçi bagkuru var ve en son 2016 da 5.5 ay ssk var buduruma göre en son yedi yılın içinde 5.5 ay ssk mız olmuyormu son yedi yıla girmiyormuyuz yani

    1. admin dedi ki:

      (refik) Son yedi yıllık prim gününüz yani sadece sigorta hizmeti olan gününüz içerisinde SSK günü en az 1260 gün olmalı, siz şu an BAĞ-KUR emeklilik şartlarına tabisiniz, sadece 5.5 ay ssk bir işe yaramaz, 1997’deki 45 günlük ssk da son 7 yılın hesabına girmez.

  10. Nevzat ergin dedi ki:

    İyi günler
    05/07/1968 doğumluyum.ssk. Başlangıcım 01/12/1985 fakat 2942 gün ödedikten sonra 09/08/2011 tarihinde bağkura girdim.16/08/2015 de ayrıldım (1299 gün)
    bağkur ödemem var. 
    Şimdi tekrar sgklıyım 1.5 senedir.aşagı yukarı 2 sene gibi çalışmam gerekiyor.
    Son 3.5 yılı tamamlayabilmek için benim sorum acaba bu durumdayken askerlik borçlanmasının bana bir faydası olurmu yoksa son 3.5 seneyi bir fiil çalışarakmı tamamlamam gerekiyor. 
    Yoksa son 7 yıla girmeden önce ödememi gerekiyordu
    Askerlik sevk.  :20/03/1989
    Askerlik terhis :20/09/1990
    Acaba bana bilgi verebilirmisiniz
    Çok teşekkürler iyi çalışmalar diliyorum.
    Nevzat ergin

    1. admin dedi ki:

      (Nevzat ergin) Askerlik borçlanması yapmanız halinde borçlanacağınız günler 20/03/1989 – 20/09/1990 tarihleri arası sigortanıza sayılır, dolayısıyla son 7 yıllık prim ödeme gün sayısı içerisinde yer almayacağı için son üç buçuk yıl 4/1- (SSK) kapsamında sigortalı olarak çalışmanı veya şartlarınız tutuyorsa Ek-5 tarım sigortalısı olmanız gerekir.

  11. Aras dedi ki:

    İyi günler, Sorum Annemin Emeklilik başvurusu için olacak. Şöyle ki Annem 1960 doğumlu, 1985-1991 yılları arası Bağkur ve İsteğe Bağlı bağkurlu olarak 5 yıl 7 ay pirim ödemesi varken 1991 yılı sonunda Bağkurdan ayrılıyor. 1992 yılı ve 1993 yıllarında iki kardeşim oluyor. Bu doğumlardan 1187 gün borçlanabiliyor. 2017 yılı itibari ile Ek-5 tarım sigortalısı olarak 369 gün primi bulunmakta. EK-5 Tarım sigortalısı iken doğum borçlanması yapması halinde 35 günlük vakti kalıyor kısmi emekliliği için fakat sgk 1261 gün çalışması gerek şeklinde ifadede bulunuyor. Doğum borçlanması ile elde edeceği günleri son 3,5 yıl hesabına katmak istemiyor. Bu konudaki görüşleriniz bize yardımcı olacaktır. Teşekkür ediyorum şimdiden..

    1. Admin dedi ki:

      İyi günler. Hizmet borçlanmalarında iki önemli husus var. Birincisi kişi hizmet borçlanması yaptığı tarihte en son sigortalılığı hangi kapsamda ise borçlandığı süre de o kapsamda sigortalılık olarak değerlendirilir. İkincisi kişi hangi tarihler arasını kapsayacak şekilde borçlanırsa, borçlandığı sürelere o tarihlere sigortalı hizmet olarak mal edilir. Annenizin en son sigortalılığı Ek-5 tarım kapsamında olduğuna ve Ek-5 tarım da SSK kapsamında değerlendirildiğine göre, annenizin şu an yapacağı doğum borçlanması da SSK kapsamında sayılır. İkincisi anneniz 1992 ve 1993 yıllarına ait doğumları borçlanacağı için, borçlanacağı süreler 1992 ve 1993 yıllarına ait sigortalı hizmet olarak değerlendirilir. (Bkz. Hizmet Borçlanmaları Emeklilikte Son Yedi Yıla Dahil Edilir mi ?) Verdiğiniz bilgilere göre annenizin doğum borçlanması SSK kapsamında sayılacağından son yedi yıl içerisindeki toplam SSK günü Ek-5 ile birlikte 1260 günü geçecek ve anneniz 3600 günle emekli olabilecektir.

  12. umut dedi ki:

    İyi günler. 1986 yılından 353 gün skk , 2010-2016 arası 607 gün bağkur primim var .SSK ya geçip 550 gün askerlik borçlanması yaparak 3600 gün ssk dan emekli olmak istiyorum. 3600 gün ssk dan emekli olmak için ne zamana kadar daha bağkur primi ödeyip sonra ssk ya geçmem lazım. Zamanında bağkurdan çıkamazsam gene 1260 gün ssk primi ödeyip 3600 günden emekli olabilir miyim ?

    1. Admin dedi ki:

      İyi günler, askerliğinizi hangi tarihler arasında yaptınızsa, borçlanma yapmanız halinde borçlandığınız süre o tarihlere maledilir. Eğer bu tarihler son 7 yıllık prim gün sayısı içerisinde yer almıyorsa işinize yaramaz.

  13. Murat dedi ki:

    1977 doğumluyum 1991 ssk girişim var 2005 kadar az 500 günüm var 2005 den sonrada 2015 kadar bir fill.tam çiftçi Bağkuru ödedim yani 10 yıl sonra 2015de sskya geçtim 1453 günde ssk.var yalnız 2017 de bana Bağkur 5 ay prim borcu çıkarmış Bağkur kapattığı halde ben 5525 güne tabiiken şimdi şu anda sskliyim son 7 yılda 3.5 yıl deniliyor ama Araya Bağkur girdi emekliliğe 8 yıl var ama Bağkur araya girdiği içim bu borcu ödemem.lazım ve hangi kuruma göre emekli.olurum

    1. Admin dedi ki:

      Son 7 yıl içerisindeki SSG gün sayınızın toplamının 1261 veya daha fazla olması halinde SSK emeklilik şartlarına tabisiniz demektir. 1453 gün SSK’nız varsa 5 aylık yani 150 günlük BAĞ-KUR bunu etkilemez, yine SSK emeklilik şartlarına tabi sayılırsınız.

  14. Ersin dedi ki:

    28 ocak 1975 dogumluyum.haziran 1999 ise başlangıç tarihim.19yil memuriyetten sonra ocak 2019 da istifa edip sgk li olarak ozel hastanede calismaya başladım.radyoloji uzmanı doktorum fiili hizmet zammı ile birlikte son 3.5 yılı bitirmeden başvurursam memuriyetten emekli olabilirmiyim yipranma payım kaç yil olur ne zaman emekli olabilirim ?

    1. Admin dedi ki:

      Radyoloji uzmanı olarak çalıştığınız her yıl için 90 gün fiili hizmet süresi verilir. Emeklilik için başvurduğunuzda, son 7 yıllık hizmet süresi (prim günü) içerisinde ki SSK prim gün sayınız (özel hastanede çalıştığınız süre) 1260 gün olmadıkça memuriyetten emekli olabilirsiniz.

  15. mehmet dikme dedi ki:

    slm ben mehmet 1986 sigirta girişim var 1971 doğumluyum 1100 gun sigorta odendi ben 2009 bakur girdim 2700 gün bakur var 2017 de 4a sigorta girdim 1260 gun doldurmam gerek yas heldimi.askerlik aldimi 5300 oluyor yani yas doldumu en son 3 sene olsa askerlik alam emekli olurmuyum yok sa tam en son yatırmak gerek 1260 gun

  16. Şenol AÇIKGÖZ dedi ki:

    1999 yılından itibaren 2010 yılına kadar ssk li işçi olarak (özel sektor) çalışmalarım var (2785 gün) mart 2011 tarihi itibariyle memuriyetim başladı hangi kanuna tabi emekli olurum

  17. Ayse dedi ki:

    1994-2017 yillari arasinda 2547 sayili kanuna gore calistim. 52 yas olan emeklilik yasimi bekliyorum.
    1. Bu arada yurtdisinda calisirsam SGK sistemi bunu gorur mu? Beyan etmedigim surece gormez dusuncesindeyim. Ne de olsa emeklilik hakkimi aldim.
    2. 4A SGK emeklilik hakkimi korumak istiyorum. 52 yasina kadar yurt icinde 1260 gunu asmayacak sekilde calisabilir miyim? Bu durmda 4A hakkimi korumus olur muyum? Tesekkur ederim.

  18. Erdal dedi ki:

    SSK 2065 gün var tarım ek 5 ek 6 2234 gün var 90 gün bağkur var 18 ay askerlik borçlanması var yaş 40 ne zaman emekli olabilirim

    1. Admin dedi ki:

      Sigorta başlangıç tarihinizi gün – ay – yıl olarak belirtirseniz sorunuzu cevaplayabiliriz.

    2. Carlot26 dedi ki:

      1973 doğumluyum SSK giriş tarihim 1992 ve 770 gün prim ,2000 yılından bu yana 4c devlet memuru olarak görev yapmaktayım aynı kurumda erken emekli olabilmek için 4a ya geçiş yapıcam brüt maaşım bir miktar yükselecek , emekli olduğumda emekli maaşım artarmı azalırmı ikramiyem artarmı azalırmı , teşekkür ediyorum

  19. taner dedi ki:

    merhaba 1979 doğumluyum 19.09.1997 tarihinde bağkur girişim oldu 3 yıl bagkurlu çalıştıktan sonra farklı firmalarda sigortalı olarak çalıştım.3204 gün toplam sigorta primim var.Şu anda tekrar bir işyeri açtım bağkur gün sayım 1454 gün oldu.Hangi kurumdan kaç yaşında emekli olurum yada ssk dan emekli olmak için ne yapmalıyım.Teşekkürler..

    1. Admin dedi ki:

      1454 günün içerisinde önceki 3 yıllık BAĞ-KUR var mı belirmemişsiniz. Eğer 3204 günlük SSK’dan sonra BAĞ-KUR gün sayınız 1260 gün oldu veya geçtiyse Bağ-Kur emeklilik şartlarına tabi hale gelmişsiniz demektir. Bağkur şartlarında da 9000 gün yani 25 tam yılla normal emekli, 62 yaş – 5400 günle kısmi emekli olabilirsiniz.

  20. Erkan dedi ki:

    merhaba 1970 doğumluyum işe giriş tarihim 1987 normal şartlarda 25 yıl 5375 gün ve doğum tarihime göre de 2020 de emekli olmam gerekiyor çalışmalarım arasında ssk 5450 gün bağkur 2225 gün var. son 7 yıla bakıldığında 1261 günü ssk dan tamamlamamış görünüyorum 2020 yılına kadar da bu rakam 1261 güne erişemeyecek yani normal hakettiğim tarihte emekli olamayacağım fakat sadece ssk günlerim değerlendirildiğinde emekli olmak için herhangi bir engel yok şimdi ben çalışma hayatımda devletime fazladan bağkur primi ödemişim vergi ödemişim ama aradaki bağkur primim yüzünden emekliliğim gecikiyor oysa bağkura kayıt yaptırıp hiç prim ödemeseydim normal şartlarda normal zamanda emekli olabilecektim. bu ben ve benim gibi çalışması bulunanlar için bir nevi ceza değilmidir. bunun hakkında yargıtay kararları olduğu yazıyor kişinin bir kurumda emekli olmasına yetecek kadar primi olması durumunda neden son 7 yıl kuralı kişiye zorla uygulanmak isteniyor. bu konuyla ilgili açılmış davalar ve kazınılmış haklar olduğunu okuyorum bununla ilgili düşünceniz nedir sayın admin. şimdiden teşekkür ederim.

    1. Admin dedi ki:

      Yargıtay kararı var mıdır bilmiyoruz, biz de araştırırız. Ancak mevcut uygulayama göre eğer kişinin hem BAĞ-KUR, hem SSK hizmeti varsa, SSK hizmeti yeterli olsa bile ben BAĞ-KUR hizmetimi istemiyorum diyemiyor maalesef, hatta bu kişinin BAĞ-KUR prim borcu olsa, ben prim borcumu ödemeyeyim siz de saymayın diyemiyor, emekli olabilmesi için BAĞ-KUR prim borcunu da ödemesi gerekiyor. Bunları kurtaran tek durum zaman zaman çıkarılan kanunlarla primi ödenmemiş BAĞ-KUR hizmetinin silinmesi. Öte yandan sizin getirdiğiniz eleştiri yerinde, çünkü böylesi durumlarda sigortalının BAĞ-KUR hizmetlerimi dikkate almayın feragat ediyorum diyebilmesi gerekir.
      Bu konuda Anayasa mahkemesine bireysel başvuru yapabilirsiniz. Tabii bunun için önce SGK’ya yazılı başvurmanız, başvurunuzun reddedilmesi, hatta İş Mahkemesinde dava açmanız, bunun da reddedilmesi, yani başvuru yollarının tüketilmiş olması gerekir.

  21. Erkan dedi ki:

    teşekkür ederim bu konu hakkında araştırma yaparsanız sevinirim. inanın bir çok kişinin bu durumdan dolayı emekliliği gecikiyor.

    1. Admin dedi ki:

      Herhangi bir Yargıtay kararına ulaşırsak zaten haber yaparız.

  22. Kadir dedi ki:

    Iyi gunler 05.08.1980 dogumluyum .01.07.1997 ssk girisim var .suan 4519 gun primim var 2018 temmuz 31 den beri ssk primim yatmiyor kendim gss primi yatiriyorum 1260 gun yasasina takildim istege bagli ssk primlerimi yatirirsam bagkura gececegim soylendi .askerlik borclanmami odeyip eksik olan 121 gunumu kapatip istege bagli primimi sgk dan emekli olabilmek icin doldurabilirmiyim.

    1. Admin dedi ki:

      Durumu biraz karışık anlatmışınız, o yüzden ne demek istediğinizi tam anlayamadık. Ancak üç istisna hariç isteğe bağlı sigortaya ödenen primler 4/1-b (Bağ-Kur) kapsamında değerlendirilmektedir. (Bkz. İsteğe Bağlı Sigorta Hangi Hallerde 4/a (SSK) Kapsamında Sayılır) Tek problem isteğe bağlı sigorta değil, askerlik borçlanması da duruma göre SSK veya BAĞ-KUR kapsamında değerlendirilir. (Bkz. Hizmet Borçlanması Yapılan Süreler Hangi Sigorta Kapsamında Sayılır ?) Eğer şu an son 7 yıl içerisinde BAĞ-KUR prim gününüz daha fazla olduğu için BAĞ-KUR emeklilik şartlarına tabi hale gelmedinizse askerlik borçlanması yaptıktan sonra kalan gününüzü isteğe bağlı ile tamamlamanız halinde son 7 yıl içerisindeki BAĞ-KUR ve isteğe bağlı gün sayısı SSK’dan fazla olmazsa sorun çıkmaz. Ancak askerliği de son 7 yıl içirişinde yaptınızsa ve askerlik borçlanmanıza da BAĞ-KUR kapsamında değerlendirilirse o zaman askerlik borçlanması yapacağınız gün sayısını da BAĞ-KUR gün sayısı gibi dikkate almanız ve 1260 günü buna göre hesaplamanız gerekir. (Bkz. Hizmet Borçlanmaları Emeklilikte Son Yedi Yıla Dahil Edilir mi ?)

  23. cengizhan ceztırnak dedi ki:

    13.08.1970 dogumluyum 01.02.1987 sgk girişliyim daha sonra bagkur sgk karışık çalışmalarım var son yedi yıla geldiğimde sgk lı olarak mart 2016 kadar çalıştım nisan 2016 yılı bagkurlu oldum daha öncesi hep sgk lıydımhalen bagkurluyum arada 230 gün (nisan 2016 ile temmuz 2019 tarihleri arası )sgk lı çalıştım şu an bagkurluyum .agustos2019 -agustos2020 tarihlerinde sgk lı olarak bir firmada çalışşam sgk dan emekli olabilirmiyim . 50 yasında sgk dan emeklı olabilirmiyim

    1. Admin dedi ki:

      Son 7 yıllık (2520) prim günü içerisinde SGK prim günü 1260 olduğunda SSK emeklilik şartlarına tabi hale gelirsiniz ve SSK şartlarında emekli olabilirsiniz

  24. HAKAN dedi ki:

    Mrb iyi günler. babam için soruyorum. babam 1966 doğumlu. ilk sigorta girişi Nisan 1982. hesaplarımıza göre emeklilik için yaşı tutuyor ama 5150 günden emekli olması için 360 gün daha prim yatırılması lazım. Son 7 yıllık sigortasının içinde 250 günlük ek5 Tarım sigortası da var. Sorum şu; SON 360 GÜNLÜK SİGORTASINI EK5 YATIRSAK normal emekliliğe göre maaş farkı olur mu? Sizin tavsiyeniz nedir?

    1. Admin dedi ki:

      Maaş değişmez, çünkü Ek-5 tarım sigortası da normal işçi gibi 4/1-a (SSK) kapsamında değerlendirilir.

  25. Deniz dedi ki:

    Eşim 19yillik devlet memuru idi ohalden önce ihraç edildi daha sonra sigortalı olarak çalışmaya başladı 450gunu var kalp krizi geçirdi yüzde 43 engelli raporu var şu an emeklilik için evraklar Ankara’ya gönderildi 20gun oldu ordan nasıl Bir sonuç gelir

    1. Admin dedi ki:

      Yüzde 43 engellilik (işgöremezlik) oranı malullük aylığı bağlanması için yeterli olmaz, en az yüzde 60 gerekir. Ancak eşiniz işyerinde kalp krizi geçirdiyse bu iş kazası sayılacağından, yüzde 10 ve üzeri iş göremezlik halinde eşinize sürekli iş göremezlik geliri yani bir nevi emekli aylığı bağlanır. Eşiniz çalışabilecek durumda ise SSK kapsamında çalışmaya devam edip 1260 günü tamamladıktan sonra SSK şartlarında emeklilik hakkını elde eder, çalışması bağlanan gelirin kesilmesine yol açmaz, prim gün sayısı ve yaş şartını doldurunca da emekli olur. Bu durumda eşiniz iş kazasından bağlanan aylık ile normal emeklilikten bağlanan aylıklardan yüksek olanının tamamını, düşük olanın ise yarısını alır.

  26. Mehmet Öner dedi ki:

    Merhaba
    1996 2015 arası 6318 gün ssk prim ödemem var. 2015 2019 arası 1405 gün bağkur günüm var. Şimdi tekrar sskya dönmek istiyorum. Yaşım şu an 42 55 yaşa tabiyim. Gün problemim olmadığı için ssk dan ayda 5 gün prim ödesem emekli olana kadar. Ssk dan emekli olabilir miyim. Yoksa illa 1260 gün ssk primi mi ödemeliyim. Yardımcı olursanız sevinirim.

    1. Admin dedi ki:

      SSK emeklilik şartlarına tabi hale gelebilmeniz için son 7 yıllık 2520 prim günü içerisinde SSK’nın en az 1260 gün olması, dolayısıyla SSK şartlarında üç buçuk yıl prim ödemeniz (şartlar tutuyorsa Ek-5 tarım olabilir) veya sigortalı bir işte çalışmanız gerekir.

  27. Adem Temel dedi ki:

    Son 7 yıl hesabında prim ödenen 7yıl mı sayılır, çalışılmayan prim ödenmeyen süre hesaba katılımı, teşekkürler

    1. Admin dedi ki:

      Prim gün sayıları dikkate alınır, boşluklar hesaba katılmaz. (Bkz. Emeklilikte Son Yedi veya Üçbuçuk Yılın Hesabı Nasıl Yapılır ?)

  28. mehmet levent yılmaz dedi ki:

    iyi günler.27.041969 doğumluyum.1.3.1987 sgk giriş .33 gün.daha sonra 1.10.1992 bağkur giriş.5700 gün.daha sonra 2014 sgk işe giriş şu ana kadar 1100 gün var.ne zaman emekli olabilirim .saygılar

    1. Admin dedi ki:

      2014 sonrası SSK 1260 gün olduğunda SSK emeklilik şartlarına tabi hale gelirsiniz ve SSK şartlarında 50 yaş 5.375 günle emekli olabilirsiniz. Normalde bu şartları tamamlamışsınız, ancak 1100 SSK gününüzün 1260 olması gerekiyor.

  29. FUAT ALTINTAŞ dedi ki:

    18.01.1977 doğumlu bayanım. 4 Temmuz 1994 sigorta girişi olmak üzere bu tarihe kadar 5427 gün prim ödemem var.Değişen yasa gereği 51 yaş ve 5750 prim günü olması gerekiyor. buda 2028 yılında emekli olacağım demek. Ben şuanda geri kalan 325 günü isteğe bağlı olarak ödesem ve yaşımın dolmasını beklesem SSK mı isteğe bağlı danmı emekli olacağım.Yani son 7 yıl kuralı yaşın dolduğu tarihten(2028) geriyemi son prim yatırılan tarihten geriyemi.Teşekkür ederim.

    1. Admin dedi ki:

      5750 günün tamamı SSK kapsamında ise kalan 325 günü isteğe bağlı ile tamamlasanız da yine SSK şartlarında emekli olursunuz, isteğe bağlı 1260 gün olduğunda BAĞ-KUR emeklilik şartlarına tabi hale gelirsiniz.

  30. Eymen dedi ki:

    1975 dogumluyum..1992 yilindan 83 gun sgk baslangicim var.1995 yilinda egm de goreve basladim..1998-1999 askerligimi yaptim ve askerlik borclanmami odedim.2016 yilinda hicbir gerekce gosterilmeden egm den ihrac ettiler.kasim 2016 da sgk olarak ise basladim..4 c statusunde kac yasinda emekli olabilirim..ayrica 4 a olarak 1260 gunu gecersem ne gibi bir durumla karsilasirim..1260 gune 1992 yilindaki 83 gunum dahil olur mu..simdiden tesekkurler..

    1. Admin dedi ki:

      Sorularınızı tersten cevaplayacak olursak, 92 yılındaki 83 gün son 7 yıllık prim günü dışında kaldığı için 1260 güne dahil olmaz. 4/a 1260 gün olduğunda SSK emeklilik şartlarına tabi hale gelirsiniz ve 1992 yılındaki sigorta başlangıcınıza göre 53 veya 54 yaşında emekli olabilirsiniz, prim gün sayınız zaten fazlasıyla yeter. Öte yandan 23/05/2002 tarihine kadar SSK ve memuriyet gün sayınızı (askerlik borçlanması dahil) toplayıp kaç gün olduğunu veya 25 yıldan ne kadar eksik olduğunu bulup, Emeklilik Kademeli Geçiş Süreleri-Emeklilik Şartları sayfasındaki tablolar ile karşılaştırarak Emekli Sandığı kapsamındaki emeklilik yaşınızı bulabilirsiniz.

  31. ismail dörtkardeşler dedi ki:

    Merhabalar 28.04.1969 doğumluyum emeklilik dilekçemi verdikten sonra hizmet çakışmasından dolayı 2005-2008 yılları arasında 1320 gün bağkur a kaydırıldı .daha önce 2016 2008 yılları için hizmet çakışmasından dolayı günlerimi sildirmiştim şimdi son 7 yıl kuralından dolayı emekli olamayacakmıyım.Not son yıllar olarak 20146-2017-2018 4a olarak yattı

    1. Admin dedi ki:

      Bu durumda ya 4/1-a (SSK) kapsamında çalışıp (şartlar tutuyorsa Ek-5 tarım sigortası da olabilir) son 7 yıl içerisindeki SSK gün sayınızı 1260 güne çıkarmanız veya 4/1-b kapsamındaki prim gün sayınızı tamamlamanız gerekir. İsterseniz İş Mahkemesinde dava açıp SGK’nın işleminin iptali ve SSK şartlarında emekliliği talep edebilirsiniz, ancak sonuç ne olur, mahkeme neye karar verir bilemeyiz.

  32. Mevlut oflaz dedi ki:

    25.04.1969 doğumluyum 18.10.1993 yılında piyade uzman çavuş olarak göreve başladım 2009 yılında kendi isteğimle ayrıldım 16 yıl 4c hizmetim var 1990 1992 yılları arasındaki 18 ay askerlik suremi borçlanarak yatırdım 1440 gün fiili hizmet sürem var 2015_2018 yillari arasinda 1259 gün sgk 4a hizmetim 28 günde istege bagli bagkur var ne zaman emekli olabilirim

    1. Taner dedi ki:

      25.04.2019 da 4/a ssk dan emeklilik hakkını kazanmıssınız.Son 7 yıl kuralına göre en fazla hizmetiniz ssk da olduğundan ssk şartlarından emekli olursunuz.

  33. Songul dedi ki:

    1972 doğumluyum. Hizmet süremi ve prim günümü SSK’dan doldurdum. Yaşın dolmasını bekliyorum. Şu anda çalışmıyorum. Bağkur’lu olursam emeklilik hakkım geldiğinde SSK mı yoksa BAĞKUR’dan mı emekli olurum?

    1. Admin dedi ki:

      Bağ-Kur 1260 olana kadar SSK kapsamında sayılırsınız, BAĞ-KUR veya isteğe bağlı prim gün sayısı 1260 olduğunda veya geçtiğinde BAĞ-KUR emeklilik şartlarına tabi hale gelirsiniz.

  34. Gülizar kızılveran dedi ki:

    01.01.1972 doğumluyum 01.12.1996 işe girişliyim
    SGK toplamım 4767 gün
    Bağkur toplamı 1230 gün
    Fakat son yedi yılda bağkur 1230 gün SGK 1050 gün
    son üçbuçuk yıla göre 7 ay daha SGK mı yatıracağım yoksa dolmuş sayılıyor mu SGK lı mı oluyorum

    1. Admin dedi ki:

      Son 7 yıla tarih olarak bakmayacaksınız, son 7 yıllık prim gün sayısına bakacasınız. (Bkz. Emeklilikte Son Yedi veya Üçbuçuk Yılın Hesabı Nasıl Yapılır ?)

  35. cenk dedi ki:

    1970 doğumluyum 1996 sıgorta gırışım 200 gun pırımvar.2000de 300 gun bağkur var 2005/2010 arası 1800 ssk var 2015 330gun bağkur 2016 /2018 ssk 780 toplam ssk 2960 bağkurda 630gunm var arabıstanda 2010/2015 arası çalıştım1800gunu borçlandıgımda emklılığım ssk danmı bağkurdanmı olur teşekkur edrım

    1. Admin dedi ki:

      7186 sayılı Kanunla yapılan değişiklik uyarınca yurtdışı borçlanmasına ödenen primler atık 4/b (Bağ-Kur) kapsamında sayıldığından, borçlanma yapmanız halinde son 7 yıllık prim gün sayısı içerisinde BAĞ-KUR fazla hale gelir ve BAĞ-KUR emeklilik şartlarına tabi olursunuz. (Bkz. Yurtdışı Borçlanmasında Yeni Dönem 1 Ağustos’ta Başladı)

  36. cenk dedi ki:

    teşekkur edrım ben arabıstan çalışmaktayım İsteğe Bağlı Sigorta Hangi Hallerde 4/a (SSK) Kapsamında Sayılır ?bu başlıkdakı yazınızdaSosyal güvenlik sözleşmesi imzalanmamış ülkelerde iş üstlenen işverenlerce çalıştırılmak üzere götürülen sigortalıların işverenleri, bunların sadece kısa vadeli sigorta kolları ve genel sağlık sigortası primlerini ödemek zorunda olup, bu durumdaki sigortalılara Türkiye’de ikamet etme şartı aranmaksızın uzun vadeli sigorta kolları için isteğe bağlı sigortalı olarak prim ödeme imkanı tanınmıştır. Bu durumdaki sigortalıların isteğe bağlı sigortaya ödediği primler de aynı şekilde 25/2/2011 tarihinden itibaren 4/1-a yani SSK kapsamında değerlendirilmektedir.BU YASA BIZIM İÇİN GEÇERLIMI YOKSA 7186 sayılı Kanunla DEĞİŞTIMI

    1. Admin dedi ki:

      Tabii ki halen geçerli, ancak siz yurtdışı borçlanmasından bahsettiğiniz için biz o şekilde cevap verdik.

  37. cenk dedi ki:

    TEŞEKUR EDRIM

  38. cenk dedi ki:

    hocam sızı meşkul edıyorum hakkınızı helal edın allah sızden razı olsun. arabıstanda gecen surelerımı toplu odeyebılıyormuyum yoksa muracaat edıp aylıkmı odemelıyım bazı yazılarda toplu odendığınde 4b tabı olurlar denılıyor.yardımcı olurmusunuz teşekkur

    1. Admin dedi ki:

      İsteğe bağlı sigorta yoluyla aylık ödeyebilmeniz için isteğe bağlı sigortaya başvurmanız gerekir, başvurunuzun kabul edildiği tarihten sonraki aylara ait primlerinizi aylık olarak ödeyebilirsiniz ve 4/a kapsamında sayılır. İsteğe bağlı sigorta yoluyla başvuru tarihinden geriye dönük sürelere ait primleri ise ödeyemezsiniz, geçmişte kalan süreleri sadece yurtdışı hizmet borçlanması ile doldurabilirsiniz, ancak belirttiğimiz gibi bu borçlanma için ödeyeceğiniz primler 4/b (BAĞ-KUR) kapsamında sigortalılık olarak sayılır.

  39. Filiz dedi ki:

    1970.doğumluyum.işe giriş tarihim 01.03.1993. 2001 yılına kadar çalıştım sonra 2010 ile 2014 yılları arasında ise isteğe bağlı olarak 1543 gün ödedim.bağkurdan sonra 2014 yılında tekrar işe girdim halen çalışıyorum şu an bağkurdan sonra 864 günü sgk primim var toplamda da 1993 yılından şu ana kadar 3530 günüm var13.09.1998 ve 01.09.2006 doğumlu iki çocuğumuz var, doğum borçlanması yapabilir miyim, ne zaman emekli olurum

    1. Admin dedi ki:

      Doğumlarınızı sigorta başlangıcından sonra yaptığınız için borçlanabilirsiniz. SSK gün sayınız 1260 gün olduğunda SSK emeklilik şartlarına tabi hale gelirsiniz ve SSK şartlarında da 58 yaş – 3600 gün veya 49 yaş – 5.600 gün ile emekli olabilirsiniz.

      1. Filiz dedi ki:

        İsteğe bağlı ödemeden sonraki prim ödemelerim 1260 gün olduğunda ssk emeklisi oluyorum
        Şuan 954 günüm var
        1260 güne 306 günüm kaldı bu 306 gün için doğum borçlanması yapabilirmiyim. Bulunduğum yerdeki sgk görevlisi sadece 101 gün doğum borçlanması yapabilirsiniz dedi size göre tam ne zaman emekli olurum bir önceki size verdiğim bilgiler doğrultusunda tam tarih nedir bilgi verebilir misiniz

        1. Admin dedi ki:

          SGK görevlisi niçin 101 gün doğum borçlanması yapabileceğinizi söylemiş bilemiyoruz, bir gerekçesi vardır herhalde, normalde şartlar tutuyorsa bir çocuk için 24 ay borçlanma yapılabilir. Öte yandan yapacağınız doğum borçlanması doğum yaptığınız tarihten sonraki iki yıllık süreye maledileceğinden, bu süre son 1260 günün içinde kalmıyorsa SSK şartlarına tabi hale gelmenizi sağlayacak 306 günü doğum borçlanması ile dolduramazsınız. (Bkz. Hizmet Borçlanmaları Emeklilikte Son Yedi Yıla Dahil Edilir mi ?)

  40. Taner dedi ki:

    Primi ödenmis Son 2520 gunde yani son 7 içinde 996 gün 2926 tarim bağkur /518 gün 1479 esnaf bağkur /1006 gün ssk olması durumunda hangi kurumdan emekli olabilirim.Teşekkür’ler.

    1. Admin dedi ki:

      Bağ-Kur fazla olduğu için Bağ-Kur şartlarında emekli olabilirsiniz.

  41. Star dedi ki:

    Doğum Tarihi: 13.02.1977 (kadın)
    01.07.1992 ssk giriş : 30 gün(18 yaş altı)
    02.09.1999 itibaren : 39 gün
    10.06.2000 itibaren: 73 gün
    21.06.2002 itibaren: 190 gün
    2003 yılı Toplamı: 107 gün (17.04.2003 – çıkış)
    07.05.2005 itibaren: 235 gün ( 31.08.2006 – çıkış)
    12.09.2006 itibaren: 349 gün
    2007 yılı Toplamı: 205 gün (25.07.2007 -çıkış)
    ———————————————————————-
    TOPLAM: 1.228 – 30 = 1198 gün ( 4/A Hizmet süresi)
    23.11.2009 itibariyle kesintisiz Emekli Sandığı(657-Memuriyet) üzerinden sigortalıyım.
    Emeklilikte kaç yaş, hizmet süresi ve hizmet yılına tabiyim? Yardımcı olabilirseniz sevinirim. TEŞEKKÜRLER

    1. Admin dedi ki:

      Memuriyet süreniz 1260 gün olduğunda 4/c (Emekli Sandığı) emeklilik şartlarına tabi hale gelirsiniz. Girişiniz 8 Eylül 1999 öncesi olduğu için de 20 hizmet yılına tabi olursunuz. 23 Mayıs 2002 tarihine kadarki tüm sigortalı hizmet süresini toplayıp, Emeklilik Kademeli Geçiş Süreleri-Emeklilik Şartları sayfasındaki KADIN MEMURLAR İÇİN KADEMELİ EMEKLİLİK KADEMELİ GEÇİŞ ŞARTLARI tablosundan doldurmanı gereken emeklilik yaşını bulabilirsiniz. SSK şartlarında emekli olacak kişi için arada boşluk olsa da ilk sigortalı işe giriş tarihi esas alınır, ancak Bağ-Kur ve Emekli Sandığında sadece prim günleri dikkate alınır, boşluklar dikkate alınmaz.

      1. Star dedi ki:

        Bilgilendirmenizden dolayı çok teşekkür ederim. 🙂

  42. ENSAR DEMİREL dedi ki:

    1955 doğumluyum(64 yaş ), 4b başlangıcım 14.03.2003 ve 4a başlangıcım 08.04.2006. an itibari ile 5732 gün ödenmiş primim bulunmakta. 4a ile 60yaş+7000 prim ile emekli olabiliyorum fakat 4b ile 62 yaş 4500 prim ile emekli olabilmekteyim. son 7 yıl kuralı nedeni ile 4a ya tabi görünmekteyim ( son 7 yılda 4a daha fazla ) fakat anladığım kadarı ile 4b nin şartlarını tamamlayabilmiş durumdayım , bu durumda 4b den emekli olabilme imkanım varmıdır ? yardımlarınızı rica ederim. peşinen teşekkürler.

    1. Admin dedi ki:

      Birincisi bir düzeltme yapalım, 4/b şartlarında kısmi emeklilik 4500 günle değil 5400 günle mümkündür. İkincisi son 7 yıllık fiili hizmet süresi içerisinde SSK fazla olduğu için siz SSK emeklilik şartlarına tabisiniz, şu an BAĞ-KUR emeklilik şartları sizin için geçerli değil. Bunun için 1260 gün BAĞ-KUR (4/b) şartlarında prim ödemeniz gerekir, isteğe bağlı sigortaya prim ödeyerek bunu gerçekleştirebilirsiniz. Siz maalesef Bazı Durumlarda Bağ-Kur’da SSK’dan Daha Erken Emeklilik Mümkün başlıklı yazıda belirtilen istisnai duruma takılmışsınız.

  43. ÜNAL dedi ki:

    1979 doğumlu 1998 başlangıç 4a 5000 gün primim var
    2017 memurluk girişim var 4c 1100 gün primim var ve devam etmekteyim
    2004 engelli raporum bulunuyor
    1260 günü doldurmadan 4a dan emekli olmak istiyorum prim ve günüm yeterlimi ve kurumumdan emeklilik için nasıl bir dilekçe vermem gerekiyor şimdiden teşekkür ederim

    1. Admin dedi ki:

      Engel oranınız yüzde kaç ve engelli raporunu niçin almıştınız, vergi indirimi için mi yoksa başka sebeple mi ? Engelliler – Çalışma Gücü Kaybı Olanlar İçin Özel Emeklilik Şartları Nelerdir ? başlıklı yazıya bakabilirsiniz. Eğer sorunuzun cevabını burada bulamazsanız, yukarıdaki konularda da bilgi vermeniz halinde sorunuzu cevaplamaya çalışırız.

  44. ÜNAL dedi ki:

    %40 çalışma gücü kaybı 2004 tarihli

    1. Admin dedi ki:

      Yüzde 40 vergi indirimine istinaden 4/a (SSK) kapsamında erken emeklilik için en az 20 yıl sigortalılık süresi – 4400 prim günü gerekir, yaş şartı aranmaz. (Bkz. Engelliler – Çalışma Gücü Kaybı Olanlar İçin Özel Emeklilik Şartları Nelerdir ? ) Bu şartlar altında emekli olabilirsiniz gibi görünüyor, isterseniz başvuruda bulunun.

      1. ÜNAL dedi ki:

        Teşekkürler

  45. Aysel dedi ki:

    1986 yılında işe girdim. Bir müddet ara verdikten sonra tekrar çalışmaya başladım. Bugün itibariyle 3837 toplam günüm var. Buna doğum borçlanması dahildir. 5150 günden emekli olmaya tabi olduğumu öğrendim. Kalan günlerimi borçlanarak elden ödemek istiyorum. 4a kapsamindayim. Hemen işten ayrılıp borçlanabilir miyim yoksa daha çalışmam gerekir mi?

    1. Admin dedi ki:

      Zaten doğum borçlanması yapmışsınız anladığımız kadarıyla, kalan günleri borçlanmaktan neyi kastettiğinizi anlamadık, eğer isteğe bağlı sigorta ile tamamlamayı kastediyorsanız, isteğe bağlı sigortaya prim ödediğiniz gün sayısı 1260 olduğunda BAĞ-KUR emeklilik şartlarına tabi hale gelirsiniz, bu nedenle eksik gününüz 1260 günden daha az kaldığında isteğe bağlı sigortaya geçmeniz daha mantıklı olur

  46. serdan dedi ki:

    30 Haziran 1999 olarak başlangıç – yıpranma ile 8107 iş günü görünüyor. İsteğe bağlı veya başka bir yerde çalışmam neticesinde sgk (emekli sandığı) dan kaç iş günü sonra emekli olabilirim.

    1. serdan dedi ki:

      1975 doğumluyum

    2. Admin dedi ki:

      Sigortalılığınız SSK kapsamında ise prim gününüz emeklilik için fazlasıyla yeterli sadece 58 yaşını ve başlangıçtan itibaren 25 yılı doldurmanız gerekir. Bu nedenle de isteğe bağlı sigortaya prim ödemeniz gerekmez. Sadece aylık brüt asgari ücretin yüzde 3’ü tutarında her ay GSS primi ödemeniz yeterli. Bunu ödeyecek durumuz yoksa gelir testine başvurabilirsiniz.

  47. Mahmut dedi ki:

    1974 dogumluyum EGM de 30.08.1999 goreve baslama 01.09.2016 memuruyetten ihrac.15.08.1994 10 gun ssk gunu var.1996- 1997. Tarihleri 8 ay askerlik borclanmasi var.1992-1996 yilari 4 yillik universite okudum.
    Memuriyet icin gerekli 25 yillik hizmet suresini 4 yillik universite borclanmasi yaparak doldurabilirmiyim
    ihrac oldugumuz icin borclanma suresi ssk hizmetine mi eklenir.
    Ssk dan mi emekli sandigindan mi emekli olurum

    1. Admin dedi ki:

      Eğer bahsettiğiniz üniversite öğrenimi normal üniversite öğrenimi ise bu süreyi borçlanamazsınız, hangi sürelerin borçlanabileceği Hizmet Borçlanması – Borçlanma Yapılabilecek Hal ve Durumlar başlıklı yazıda açıklanmıştır. Eğer 25 yılı (askerlik borçlanması ve SSK günü dahil) doldurmanıza 1260 günden (üç buçuk yıldan) az kaldıysa eksik gününüzü isteğe bağlı sigorta ile tamamlayabilir ve Emekli Sandığı kapsamında emekli olabilirsiniz.

  48. Savari dedi ki:

    son 7 yıldaki fiili hizmet süresi içerisindeki 1260 günün kesintisiz olması gibi bir zorunluluk var mı? mesela 4/a hizmetleri arasındaki işe giriş ve çıkışlar arasındaki boşluklara kısa süreli 4/b zorunlu bağkur girişleri 4/a emekliliğini bozar mı? teşekkürler.

    1. Admin dedi ki:

      Kesintisiz olması gerekmez, çalışmalar kesintili de olabilir, çünkü işe giriş – çıkış tarihleri değil prim günleri esas alınmaktadır.

  49. Mahmut dedi ki:

    5510 sayılı Kanuna göre 01.10.2008 tarihinde Polis Akademisi ile fakülte ve yüksek okullarda Emniyet Genel Müdürlüğü hesabına okuyan veya kendi hesabına okumakta iken Emniyet Genel Müdürlüğü hesabına okumaya devam eden öğrenciler ile Emniyet Hizmetleri Sınıfında 4/1-c sigortalılığı (Emekli Sandığı iştirakçiliği) kapsamında çalışmakta olanların, bahse konu okullarda geçen başarılı eğitim süreleri, istekleri halinde; borçlanma yapabiliyor. Ihrac polis memuruyum yukaridaki aciklamaya gore meslekten once bitirilen universite borclanmasi yapilabiliyor mu yapilirsa 4a hizmet suresine mi yoksa 4c hizmet suresine mi ekleniyor.

    1. Admin dedi ki:

      Yazınızın “meslekten once bitirilen universite borclanmasi yapilabiliyor mu” şeklindeki kısmından tam olarak ne demek istediğinizi anlayamadık. Ancak bu konuyla ilgili ayrıntılı açıklama örnekleriyle birlikte 2013/11 sayılı SGK Genelgesinin aşağıda belirtilen kısmında yer almaktadır.
      BEŞİNCİ BÖLÜM
      Kanunun 4 üncü Maddesinin Birinci
      Fıkrasının (c) Bendine Tabi Olanların Borçlanmaları
      1- Kanunun 46 ncı maddesine göre yapılacak borçlanmalar

  50. gürsel dedi ki:

    Öncelikle iyi günler diliyorum
    14.10.1979 doğumluyum
    * 1999 yılında yaş tahsisim var ( şuan kimlikte 14.10.1978)
    * 28.09.1998 işe başlama ssk lı olarak
    * 22.09.2006 Bağ-Kur mecburi sigortalılık
    *Ssk gün sayım Toplam = 2444
    -2017 — 114 gün
    -2016 — 244 gün
    – 2014 — 328 gün
    – 2013 — 282 gün
    – 2012 — 206 gün
    – 2005 — 330 gün
    – 2004 — 360 gün
    – 2003 — 290 gün
    – 2000 — 126 gün
    – 1999 — 82 gün
    – 1998 — 81 gün

    * Bağ – Kur Toplam = 10 yıl 0 Ay 18 gün

    **Emekli olma yaşı 4-a girdiğimde 57 yaş 25 yıl 5900 prim gün gözüküyor

    **4-b girdiğimde 58 yaş 5400 prim gün veya
    57 yaş 9000 gün prim gözüküyor

    kendi işyerim faal emlakçılık yapıyorum, bu ay ssk lı başka yerde başlıycağım. SSk dan emekli omak istiyorum.
    ** DURUMUM NEDİR ?
    İyi çalışmalar dilerim

    1. Admin dedi ki:

      SSK şartlarında emekli olabilmeniz için son 7 yıllık prim gün sayısı içerisinde SSK’nın 1260 gün olması gerekir.

      1. gürsel dedi ki:

        tekrar slm lar,
        yani 20223 te yaş şartı doluyor ya o zamana kadar prim yatırmaya devam etsem olur mu? ne yapmam lazım yol gösterirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim

        1. Admin dedi ki:

          Prim gün şartınızın dolup dolmadığına bakılmaksızın, eğer SSK şartlarında emekli olmak istiyorsanız ve yaşı şartınız dolduğunda son 7 yıl içinde SSK prim gün sayısı fazla değilse SSK gün sayınızın 1260 olması gerekir. Bunun dışında 2023’e kadar prim ödemeye devam edip etmeme size kalmış, asgari ücretten prim ödemeniz emekli maaşını pek etkilemez.

  51. Fatma dedi ki:

    Merhaba ssklı olarak çalışıyorum emekliliğime üç yıl 8 ay kaldı çalışmakta zorlanıyorum son iki yılımı isteğe bağlı olarak ödemeyi düşünüyorum emeklilik yaşım geldiğinde üç çocuğumun doğum borçlanmasını ödiycem ssk dan emekliliğimi etkilermi son 7 yıldaki hizmet süremi nasıl etkiler

    1. Admin dedi ki:

      Şimdiye kadar ki prim gününüz hep SSK kapsamında ise isteğe bağlı sigortaya prim ödeyeceğiniz gün sayısı 1260 günden (üçbuçuk yıldan) az olduğu sürece SSK şartlarında emekli olursunuz. Öte yandan doğum borçlanması yapacağınız zaman en son sigortalılığınız hangi statüde ise ise borçlandığınız süreler o sigorta statüsünde sayılır. O nedenle doğum borçlanması yapacağınız zaman en son sigortalılık statünüze dikkat edin, aksi halde BAĞ-KUR 1260 günü olur veya geçebilir. (Bkz. Hizmet Borçlanması Yapılan Süreler Hangi Sigorta Kapsamında Sayılır ?)

      1. Fatma dedi ki:

        Ben üç çocuk ödemesi yapıcam yani ssk kapsamındaykenmi ödemeyi yapayım yoksa isteğe bağlıyken ödeme yaparsam bağkur kapsamınamı girer şimdiden çok teşekkür ederim

        1. Admin dedi ki:

          SSK kapsamındayken veya sigortanız devam etmiyorsa en son sigortalılığınız SSK kapsamındayken hizmet borçlanmasını yapmanız gerekir ki borçlandığınız süreler SSK kapsamında sayılsın.

  52. mevlude dedi ki:

    ben 7 yildir ayni yerde calisiyorum ama okuldada sitaj yaptim 1998 de sayiliyormu yoksa bu isyerine 2016 basladim halafa calisiyorum ne zaman emekli olurum

  53. mevlude dedi ki:

    pardon 2013 beri calisiyorum 2016da fabrika el degistirdi ama hala ayni yerdeyim haklarimla gectim

    1. Admin dedi ki:

      Stajdaki sigortalılık emeklilikte dikkate alınmaz. (Bkz. Çıraklık veya Stajdaki Sigorta Başlangıcı Emeklilikte Dikkate Alınır mı ?) İlk sigorta giriş tarihiniz 2013 dikkate alınır, 2016 değil. SSK şartlarında 58 yaşında 7000 günle veya 25 yıl sigortalılık süresi – 4500 günle emekli olabilirsiniz.

  54. Asu dedi ki:

    Ben 1981 doğumlu bayanım.İlk sigorta girişim 4A 1994=10 gün. Sonra 1999-2008 yılları arası 4a 3070 gün.2008-2012 arası 1470 gün Bağkur 2014-2018 yıllları arası 4a 610 gün çalıştım.2014 yılında bir çocuğum oldu. 2014 -2016 yılları arasında 1 yıl boşluk var.Toplam gün 5144. 605 gün eksik.Bu 1 yılı doğum borçlanması yapıp eksik kısmıda çalışırsam 4A dan emekli olabilir miyim.5750 güne tabiymişim.

    1. Admin dedi ki:

      Borçlanma yaptığınızda en son sigortalılığınız hangi kapsamdaysa, doğum borçlanması da o sigortalılık kapsamında sayılır. (Bkz. Hizmet Borçlanmaları Emeklilikte Son Yedi Yıla Dahil Edilir mi ?)

  55. Asu dedi ki:

    Sgk giriş tarihim 1994.sonra 1999.Toplam sgk ve Bağkur 5190 günüm var.Bağkur 2008-2012 yılları arasında 1470 gün. Bu sürelerden 2015 tekrar sgk 2018e kadar 610 gün.Benim merak ettiğim 2014-2018 arasında doğan çocuğumun 1yılını da borçlanırsam borçlandığım süre son 1260 güne sayılır mı.Sayılırsa ne zaman emekli olabilirim.Teşekkürler.

  56. Kamil DAYI dedi ki:

    Merhaba Eşim Eşim 28.05.1973 doğumlu. 05.06.2006 tarihinde Tarım bağkuruna giriş yaptı. 06.09.2017 tarihinde tarım bağ kurundan çıktı ve 4052 günü var. 05.06.2018 tarihinden itibaren SSK işte çalışmakta ve 630 günü vardır. Eşimin hangi kurumdan emekli olması daha uygundur. SSK dan emekli olması avantajlımıdır. Teşekkür edrim.

  57. tunc dedi ki:

    Merhaba. Öncelikle zamanınızı ve bilginizi paylaştığınız için teşekkür ederim.
    Bilgiler : 10.09.2001 girişli , 4a hizmet sözleşmesine tabiyim
    2020 nin 2. ayında çiftçi bağkuru ile 4b hizmet sözleşmesine geçiş yapacagım ben 4a da iken 60 yaş 7000 iş gününden yararlanıyordum. şimdi 25 yıl 9000 iş günü ve 60 gün şartlarana tabi olundum ve çok saçma geliyor.bir süre çiftçi bağkuru ile prim yatırabilirim fakat bunu 4a da maruz kaldığım imkanlar ile sonuçlandırmak istiyorum. internette çok bilgi var kafam karıştı. 1260 gün çiftçi olarak ödeme yaptıktan sonra tekrar bir yerde işçi mi olmam mantıklı yoksa ödemeye devam etmeli miyim? ben 9000 ( 6 yıl daha ) neden prim ödemem gerektiğini anlayamadım? sizce bu durumdan nasıl kurtulabilirim ?
    saygılarımı sunar , kolaylıklar dilerim…

    1. Admin dedi ki:

      Şimdiye kadarki sigortalılığınız hep 4/a (SSK) kapsamında idiyse 4/b (Tarım Bağ-Kur) sigortasına geçmeniz halinde, bu kapsamdaki sigortalılığınız 1260 gün olduğunda Bağ-Kur emeklilik şartlarına tabi hale gelirsiniz. Bu aşamadan sonra tekrar 4/a (SSK) emeklilik şartlarına tabi hale gelebilmeniz için bu defa 1260 gün 4/a (SSK) kapsamında çalışmanız veya sigortalı olmanız gerekir.

  58. Sibel Utku dedi ki:

    Merhabalar. 1979 doğumluyum. Uzun vadeli SSK işe giriş tarihim 11/05/1999. Toplam primim 3276 gün. Eşim vefatından dolayı 2014 ten beri ölüm aylığı almaktayım. İşyerim kapandığı için şu an çalışmıyorum. Ayrıca küçük çocuğum var. Eşimin primlerinden yararlanabilirmiyim veya kaç güne ihtiyacım var yardımcı olursanız sevinirim. İyi günler

    1. Admin dedi ki:

      Eşinizden dolayı aldığınız ölüm aylığı nedeniyle otomatik olarak 60/f kapsamında GSS’li sayıldığınızdan herhangi bir prim ödemenize gerek kalmadan siz ve o eşinizden olan çocuğunuz sağlık yardımı alabilir. Ayrıca 3276 günü 3600 güne tamamlayıp /isteğe bağlı sigorta ile de tamamlayabilirsiniz) 58 yaşını doldurmanız şartıyla emekli olabilirsiniz.

  59. AHMEt dedi ki:

    Merhaba Ben 1969 doğumluyum. 1995-1996 yıllarında 18 ay sigortam var. 1997 yılında 8 ay süre ile kısa dönem askerlik yaptım. mart 1998 yılında memurluğa başladım. 1996 yılında memuriyetten ayrıldım. 18 yıl 5 ayı memuriyet olmak üzere toplam 20 yıl 7 ay hizmetim var. 25 yılımı tamamlama 4 yıl 5 ay kaldı. Geri kalan sürenin 2 yılını sigorta (4-a) , 2 yıl 5 ayını da bağkur ( 4-b) den pirim yatırsam memuriyetten ( 4-c ) den emekli olabilir miyim.
    2829 sayılı yasanın 8. maddesine göre ”son yedi yıllık fiili hizmet süresi içinde fiili hizmet süresi fazla olan kurumca, hizmet sürelerinin eşit olması halinde ise eşit hizmet sürelerinden sonuncusunun tabi olduğu kurumca, kendi mevzuatına göre aylık bağlanır ve ödenir.” denmektedir Ancak sitenizdeki tüm yazı, makale ve cevaplarda hep ya 4-a ile 4-b veya 4-a ile 4-c süreleri karşılaştırılmış. SON 7 YILLIK SÜRENİN 3 AYRI KURUMA DAĞILMASI DURUMUNDA NASIL UYGULAMA OLUR .
    Somut olayımızda son 7 yıl içinde , 2 yıl 7 ayı memuriyet , 2 yılı sigorta, 2 yıl 5 ayı bağkur olması durumunda 3 ayrı kurumdan fiili hizmet süresi fazla olan kurum olarak 2 yıl 5 ay ile memuriyetten emekli olabilir miyim. Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkür ederim.

  60. AHMEt dedi ki:

    YUKARIDAKİ YAZIM İÇİN DÜZELTME ,
    Somut olayımızda son 7 yıl içinde , 2 yıl 7 ayı memuriyet , 2 yılı sigorta, 2 yıl 5 ayı bağkur olması durumunda 3 ayrı kurumdan Fİİİ HİZMET SÜRESİ FAZLA OLAN KURUM OLARAK 2 YIL 7 AY İLE MEMURİYETTEN ( 4-C) EMEKLİ OLABİİR MİYİM? Teşekkürler …

    1. Admin dedi ki:

      Hizmet birleştirmesiyle ilgili 2829 sayılı Kanunun 8 inci maddesinde son yedi yıllık fiili hizmet süresi içinde fiili hizmet süresi fazla olan kurumca aylık bağlanacağı belirtildiğinden, verdiğiniz bilgilere göre 4/c (Emekli Sandığı) kapsamında emekli olmanız gerekir.

  61. Recai dedi ki:

    Merhaba ,1974 doğumluyum. İşe giriş SSK başlangıç tarihim 15.10.1996 dır. 15.10.1996 ile 20.12.2013 tarihleri arasında 2972 gün ssk lı ve 1306 gün özel banka sandığına yatmış toplam 4278 gün primim var. Sistemde emeklilik koşulum 56 yaş, 5825 prim günü ve 25 yıl sigorta hizmet süresi gözüküyor. Halen 1547 prim günü eksiğim var ve 20.12.2013 tarihinden bugüne işsizim. 09.03.2020 tarihinden sonra isteğe bağlı sigorta başlatırsam veya esnaf olup zorunlu bağkur sigortalı olursam ssk dan emekli olmam sıkıntıya girermi.Bu son 7 yıl içinde 1200 gün bağkurdan prim yatırsam, geri kalan 347 günü ssk lı iş bulup çalışsam(keşke) nerden emekli olurum.Önceki yatan sigorta primleri son 7 yıla etki etmiyormu. Şimdiden teşekkür ederim ADMİN.Saygılarımla.

    1. Admin dedi ki:

      İsteğe bağlı veya BAĞ-KUR prim gün sayısı 1260 gün olmadığı sürece BAĞ-KUR emeklilik şartlarına tabi olmazsınız, ancak burada sadece 1260 güne bakılmaz, son 7 yıl içerisinde prim gün sayısı hangi sigortalılık kapsamında daha fazla olursa kişi o sigortalılık statüsünün emeklilik şartlarına tabi olur.

  62. mehmet ıhsan dedi ki:

    15,12,1968dogumlu olup 01,02,1987 de bagkur gırısım var6209gun bagkur dha sonra 26,05,2008 de ssk gırsım var su an1217 gunum var sskdan emeklıolmakıcın 1260 gun olan 13,04,2020 gununbeklıyorum benım sorun emeklılıge basvurmak ıcın o gunümü beklıyeyeyım yoksa 1ay ve 1hafta önce basvursam olurm u .dıger sorumda bagkur tescıl bılgılerımde terk13=63 yazıyor ne yapmalıyım

    1. Admin dedi ki:

      1260 günü tamamlayıp, SSK emeklilik şartlarına tabi hale geldikten sonra başvurmanız gerekir, daha önce başvurursanız SGK başvurunuzu BAĞ-KUR emeklilik şartlarına göre değerlendirir ve şartları doldurmamış olacağınız için reddeder. Sizin emeklilik başvurusu yaparken SSK şartlarında emekli olmak istiyorum şeklinde bir talepte bulunma seçeneğiniz yok çünkü.

  63. faik dedi ki:

    iyi günler,ben 2 yıldır(ARA VERMEDEN) eksik gün (07)olarak sigortalı olarak çalışmaktayım.daha önceden emekli sandığı çalışanı idim .emekli olmak için yaşı beklemekteyim.iki yılda toplam eksik gün siğrota sürem 260 gün , emekli sandıgından 25 yılım var .emekli olmama 2 yıl 3 ay var.şimdi;ben iki yıl daha eksik gün üzerinden çalımış olsam yaklaşık 500 gün pirim olacak ama toplamda sigortalı olarak 4 buçuk yıl çalışmış olacagım için siğorta üzerinden mi yoksa emekli sandıgından mı emekli olabilirim,BAZILARI PİRİM SAYISININ BAZ ALINDIĞINI BAZILARIDA SİĞORTALILIK TA GEÇEN GÜNÜN BAZ ALINDIGINI BAYAN ETMEKTELER çünkü yanlış hatırlamıyorsam emekli olmak için dilekçe verildiginde son 7 yılın 3 buçuk yıl nerede çalışmış ise o kurumdan emekli oluncagı belirtilmekte çalıştıgım yerde eksik gün pirimim 1260 gün olmayacak ama fiili siğorta 4 yıl olacak bu durumda hangi kurumdan emekli olabilirim ,teşekkürler

    1. Admin dedi ki:

      Burada süre değil prim gün sayısı dikkate alınır ve 4/a (SSK) gün sayınız 1260 olmadıkça sorun olmaz. Bu konu Emeklilikte Son Yedi veya Üçbuçuk Yılın Hesabı Nasıl Yapılır ? başlıklı yazıda açıklanmıştır.

  64. Nezir peker dedi ki:

    Bagkurdan sigortaya geçiş yaptık son 3 buçuk yılda. işten çıktım pirim günüm doldu emekli olmayı beklerken bağkur pirimim otomatik olarak devam etmiş 260 gün 8 milyar borç çıktı. Bu konu hakkında bilgilendirilmedim bunun bir yasal süreci varmı parayi ödersem sigortadan mi bagkurdan mi emekli olurum

    1. Admin dedi ki:

      4/a (SSK) kapsamında sigortalı olarak çalışmaya başladığınızda 4/a (SSK) kapsamında sigortalılığınız devreye girmiş, Bağ-Kur sigortalılığınız durmuştur, ancak 4/a sigorta çıkışınız verilince vergi mükellefiyeti, şirket ortaklığı, ziraat odası kaydı gibi BAĞ-KUR sigortalılığınızın dayanağı devam ettiği için BAĞ-KUR tekrar devreye girmiş. Şu anda son 7 yıllık prim günü içerisinde SSK veya BAĞ-KUR gününün hangisi fazla ise o sigorta (günler eşitse BAĞ-KUR) kapsamında emekli olabilirsiniz.

  65. Nevin dedi ki:

    Merhabalar

    05.03.1974 doğumlu bir kadınım.
    İlk kez imar bankasında banka sandığına tabi olarak çalışmaya başladım. 01.03.1993-10.11.1998 toplam 2049 gün
    Sonrasında bagkurlu olarak isteğe bağlı ödeme yaptım. 09.06-2009- 30.06.2016 toplam 2542 gün
    Daha sonrada işe girdim 01.10.2016- günümüz toplam 1260 gün nisan dada sigortalı olarak çalışır isem 1290 gün olacak.

    Toplamda 5881 gün sigortalılığım olmuş olacak. Yaşı bekleyeceğim kesin ama size sormak istediğim;

    Bagkur ve sonrası çalışmamda araştırdığım kadarı ile 2008 öncesi girişlerde 1261 gün sigortalılığa baz alınarak en son yer dikkate alınıyor. 2018 sonrası girişlerde ise neresi çoksa.

    Benim 2008 öncesi banka sandığım bu kapsama girer mi? Yani şu durumda ben sgk dan emekli olabilirim diye düşünebilir miyim?

    Bilgi verirseniz çok sevinirim. Bir hataya düşmek istemiyorum.

    1. Admin dedi ki:

      Sizin sigorta başlangıcınız 2008 öncesi olduğu için, son 7 yıl içinde 4/a (SSK) kapsamındaki prim gün sayınız 1261 gün olduğunda SSK şartlarında emekli olabilirsiniz.

  66. Atalay AKMAN dedi ki:

    04.06.2022 tarihinde emeklilik şartlarını tamamlıyorum. Emeklilik şartlarını sağladığım tarihten geriye doğru son 7 yıl içerisinde (2520 gün) 990 gün Emekli Sandığı, 750 gün Bağkur, 780 gün de SSK’lı olarak pirim ödemesi yapılmış olacak. Bu durumda Emekli Sandığından emekli olabilir miyim? İnternette hep ikili örnekler verilmiş mesela (SSK ve BAĞKUR hangisi çoksa ondan olursunuz diye) benim durumumda olduğu gibi 3 farklı Sosyal Güvenlik Kurumundan örnek verilmemiş. Farklı bir uygulama varsa lütfen bilgilendirin çünkü şu anda daha Bagkur ve SSK gün pirim sayım toplamda (750 + 450:1200 gün) 1260’ı bulmadan işten çıkayım.
    Şimdiden çok teşekkür ediyorum Sağlıcakla kalın…

    1. Admin dedi ki:

      Takvim olarak son 7 yıla bakılmaz, prim günü olarak son yedi yıllık prim gününe bakılır ve sizin belirttiğiniz 2520 gün 7 yıla tekabül ediyor. 2829 Sayılı Sosyal Güvenlik Kurumlarına Tabi Olarak Geçen Hizmetlerin Birleştirilmesi Hakkında Kanunun “Aylığı bağlayacak kurum” başlıklı 8 inci maddesinde de “Birleştirilmiş hizmet süreleri toplamı üzerinden, ilgililere; son yedi yıllık fiili hizmet süresi içinde fiili hizmet süresi fazla olan kurumca, hizmet sürelerinin eşit olması halinde ise eşit hizmet sürelerinden sonuncusunun tabi olduğu kurumca, kendi mevzuatına göre aylık bağlanır ve ödenir.” hükmü yer alıyor. Kanunda geçen fiili hizmet süresi ifadesinden kastedilen de prim gün sayısı. Dolayısıyla verdiğiniz bilgilere göre Emekli Sandığı mevzuatına göre emekli olmanız gerekiyor. Ancak Emekli Sandığı mevzuatına göre emekli olsanız bile, bağlanacak emekli aylığının hesabında her sigortalılık statüsüne ait prim günleri o sigorta mevzuatı şartlarına göre hesaplanır, yani tüm prim gününüz Emekli Sandığı mevzuatına göre hesaplanma yapılarak emekli maaşınızın belirlenmesi gibi bir uygulama söz konusu değil.

  67. Enver dedi ki:

    Iyi akşamlar babam 1964 dogumlu 01 ocak 1995 te sigortaya giriş yapti 3bucuk sene ödemedi şuanda yaşı 56 ya geldi ve 1290 günü kaldı sigortada ve bu durumda 1290 toplu ödeme ihtimali varmı ve yaşıda geldi bilgilendirirseniz memnun olurum toplu ödeme varmı 1290 için eksik primi 1290 günü var toplu ödeyip emekli olabilir ve yüzde altmis beş duyma kaybı var

    1. Admin dedi ki:

      Toplu ödeme sadece askerlik borçlanması ve babanızın yurt dışında geçirdiği süreler varsa bu süreler ait yurt dışı borçlanması şeklinde olabilir. Bunun dışında toplu ödeme imkanı yok.

  68. Mustafa Perk dedi ki:

    Sayın yetkili, halen SGK lı olarak çalışmakta olan eşimin e-devlet üzerinden hizmet dökümünde toplam gün sayısı 4346 gün olmasına rağmen uyg.sgk.gov.tr üzerinden yapılan sorgulamada 4676 gün çıkmaktadır. 330 günlük bu fark ne anlama gelmektedir ve hangisini doğru kabul etmek gerekir? Saygılarımla.

    1. Admin dedi ki:

      uyg.sgk.gov.tr üzerindeki bilgi daha doğrudur herhalde.

  69. burhan dedi ki:

    14.08.1967 doğumluyum.15.12.1989 tarihinde yedek subay olarak başladığım 4c hizmetimi 1 yıl olarak memurluğuma saydırdım.1992-2007 arasında yaklaşık 15 yıl 4c memur olarak çalıştım.henüz 3 ay 16 gün acemilik dönemini saydırmadım.5700 gün 4c li hizmetim var.şu an 4a li olarak 750 işgünüm var ve halen çalışıyorum.yaş şartını doldurdum.1260 tamamlamaya çalışıyorum.3 ay 16 günü 1260 dan düşebilirmiyiz?hangisinden emekli oluruz 4a mı 4c mii?.hizmet birleştirme yapmam şartmı?hizmet birleştirmeden emekli olamaz mıyız?

  70. enis kalender dedi ki:

    20.05.1976 doğumluyum. ilk sigorta başlangıcım 01.02.1996. (26.05.2020 itibari ile 4275 gün 4a prim ödenmişilğim var.550 gün askerliğim sigorta sonrasıdır. 4a statüsünden emekli olabilmem için 550 gün askerlik borçlanmasını ödeyip, geri kalan 1000 günü isteğe bağlı bağkur ödesem olur mu? tşk.

  71. feyzi dedi ki:

    1973 dogumluyum 1.12.1989 ssk girişi var 15 gün 2000 yılında bagkur başlangıcı 2015 kadar bagkur gün 5200 şimdi ssklı 1260 gün ödenirsessk dan 52 yaşında emekli olurmuyum iyi günler

  72. Mehmet yavuz dedi ki:

    01.10.1986 sigorta girisliyim 18.01.1993 bagkurlu oldum burda 5873 günüm var sonra tekrar son 9 yil ssk odedim 3229 gun ne zaman emekli olurum

  73. Ülkü dedi ki:

    1991 sigorta girişliyim. 3609 gün ssk primim var. 20.11.1972 doğumluyum. Ne zaman emekli olurum. Özel sektörde çalışıyorum. Emeklilik tazminatımı son çalıştığım kurumda kaç yıl çalışarak alabilirim

  74. Zeynep B dedi ki:

    Merhabalar,
    eşim geçmişte kamuda 11 yıl hizmet ettikten sonra ayrılıp özel sektörde çalışıp 2010 yılında 4-A dan emekli oldu. Fakat daha sonra tekrar kamuya girdi. Ancak 3 yıl çalıştıktan sonra ayrılmayı düşünüyor. Kamudan emeklilik için isteğe bağlı olarak ödeme yaparak emekliliğini kamuya yani 4-C ye çevirebilir mi? (yani kalan altı ayın prim günlerini ödeyerek) Cevap verebilirseniz çok memnun olurum

    1. Admin dedi ki:

      Konuya ilişkin olarak 2013/11 sayılı SGK Genelgesinin “5434 sayılı Kanuna tabi isteğe bağlı iştirakçi olabilecekler” başlıklı bölümünde aynen,
      “5434 sayılı Kanuna göre iştirakçi iken Kanunun yürürlüğe girdiği 2008 yılı Ekim ayından önce veya sonra görevinden ayrılanlar ile bunlardan Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendine tabi olarak yeniden çalışmaya başlayıp görevlerinden ayrılanlar,
      2008 yılı Ekim ayından önce veya sonra Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendine tabi görevinden ayrılıp Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentlerine tabi çalışmakta iken sigortalılıkları sona erenler,
      gerekli şartları taşımaları halinde 5434 sayılı Kanunun mülga 12 nci maddesinin son paragrafı uyarınca isteğe bağlı iştirakçi olabileceklerdir.”
      açıklamasına yer verilmiştir.
      Eşinin 4/c kapsamında tekrar çalışmaya başlayıp ayrılmış olduğu için yararlanabilir gibi görünüyor.

  75. Zeynep Topuz dedi ki:

    Merhaba, benim merak ettiğim şey şu:
    Emeklilik için son 7 yıl içinde 1261 gün ssk pirimi kesintisiz yatırılmış olmak zoruda mı, yoksa son 7 yıl içinde aralıklı olarak ssk pirimi yatırılıp 1261 gün tamamlanması yeterlimidir?
    Teşekkürler…

    1. Admin dedi ki:

      Kesintisiz olması şart değil, 7 yıl hizmet süresi yani prim günü için geçerli. Yani son 2520 prim günü içinde 1261 güne bakılır. (Bkz. Emeklilikte Son Yedi veya Üçbuçuk Yılın Hesabı Nasıl Yapılır ?)

      1. Zeynep dedi ki:

        Cevap için çok teşekkür ederim… Ben 13 mart 1973 doğumluyum, 1 ağustos 1994 ssk girişliyim, 1 ocak 2004 ve 1 ocak 2008 arasında 4 yıl emekli sandığına bağlı çalıştım. Sonra tekrar ssk lı olarak çalışmaya devam ettim. bu durumda ssk emeklisi olabilirmiyim.
        Benim pirim gün sayılarım, şöyle :
        2010 347
        2011 330
        2012 313
        2013 333
        2014 360
        2015 171
        2016 194
        2017 276
        2018 351
        2019 360
        2020 210 (çalışmaya devam ediyorum)

        1. Admin dedi ki:

          1 ocak 2008 sonrası 4/a (SSK) kapsamındaki prim gün sayınız 1260 gün veya daha fazla ise SSK emekli şartlarına tabi sayılırsınız, buna bağlı olarak da SSK şartlarında emekli olursunuz.

          1. Zeynep dedi ki:

            Merhaba, 3600 gün 15 yıl yasasına göre, kaç kez tazminat alınabilir, bir sınırlama varmı acaba, teşekkürler…

          2. Admin dedi ki:

            Şu anki mevzuata göre bu konuda herhangi bir sınırlama yok. (Bkz. 15 Yıldan Dolayı Bir Defadan Fazla Kıdem Tazminatı Alınabilir mi ?)

          3. Sezgin dedi ki:

            Merhaba
            Sorular ve cevaplarin hepsini okudum. Gercekten cok guzel anlatmissiniz herseyi.
            Ancak kendimle ilgili konuda tam uygun cevap bulamadim.
            Soyleki , 20.03.95 ise giris tarihim
            4A li olarak 1997 5.aya kadar calistim.
            Daha sonra 1997 5.aydan 1998 9.aya kadar GM20 Banka sandigi adi altinda prim odemelerim mevcut.
            Sonra 1999-2001 dahil 4A sgkli olarak calistim.
            Es durumundan dolayi 2001 sonunda ucretsiz izine ayrildim ve yurtdisinda bulundum. Ancak 2006 5.aydan 2007 1.aya kadar 4a uzerinden istege bagli sigorta primleri odedim.
            Fakat o tarihten 01.02.2020 ye kadar prim odemem yok.
            Ve 01.02.2020 den itibaren 4a li olarak calismaktayim . Bu sure zarfinda
            2009-2011 yillari icin bir cocugum adina dogum borclanmasi yapacagim.
            25.02.1976 dogumluyum 3600 gun uzerinden emekli olmak icin yasimi acikta bekleyerek emekli olmak istiyorum . Ancak butun bunlara ragmen dogum borclanmasinida katarsak 2426 prim gunum var.

            Yurt disinda bulundugum sureyi yaklasik 1174 gun olarak borclandigimda prim gunumu tamamliyorum.
            Ancak son 7 yil ( 3.5 yil ) durumunu emeklilik islemleti icin yas hadfi doldugunda benim durumum icin ne sekilde bir degerlendirme yapilir.
            Yurtdisi borclanmasini 2008 den onceki yillar icin mi yapmaliyim yoksa dogum birclanmasindan sonraki yillar icinmi ?
            Arti 1260 gune bakilir demissiniz son calismam 4ali ancak yurtdisi borclanma saydurdigimda 1260 gecmesede 4a prim gun sayisina gore daha fazla olacagindan sahsimi emeklilik icin bagkurdan mi degerlendiricekler. Degerli yardimlarinizi bekliyorum. Tesekkur eder, iyi calismalar dilerim.

          4. Admin dedi ki:

            Yeni uygulamaya göre yurtdışı borçlanması yapacağınız süreler 4/b (BAĞ-KUR) kapsamında sigortalılık sayılır ve yaptığınız borçlanma yurtdışında geçirdiğiniz süreler maledilir. Eğer bu süreler son 7 yıllık prim günü içirişinde yer alır diğer kapsamdaki sigorta gün sayılarından fazla olursa o zaman BAĞ-KUR emeklilik şartlarına tabi hale gelirsiniz.

  76. Nevzat yıldırım dedi ki:

    5888 gunum var emekli sandığı askerlik ve meslekten önce iki yıllık önlisans var borçlanma yapılmadı .2003 başlama 1975 doğum 45 yaş emekli sandığı kurum EGM lüğü cinsiyet erkek 26 Haziran’da kurumla ilişik kesildi .7100gune tamamlayip emekli olabilirim eksik olan kısmı nasıl tanamlamam gerekir geçici tarım sigortası olabilirmi yada en uygun şekilde nasil olabilir .teşekkür ederim şimdiden iyi yayınlar

    1. Admin dedi ki:

      Şartlarınız tutuyorsa Ek-5 tarım sigortası ile eksik günlerinizi tamamlayabilirsiniz, ancak ek 5 tarım SSK kapsamında sayıldığından, bu sigorta kapsamındaki prim gün sayınız 1260 gün olunca SSK emeklilik şartlarına tabi hale gelirsiniz, Emekli Sandığı (4/c) kapsamında emeklilik hakkını kaybedersiniz.

  77. Cafer YILMAZ dedi ki:

    Merhaba, 31 temmuz 1998 yılında göreve başladığım Jandarma teşkilatından Temmuz 2020 yılında istifen ayrıldım. Yıpranmalar dahil 9907 günüm var. Emekliliği haziran 2027 de hak ediyor gözüküyorum. 7 yıl sürem var.
    Benim sorum ben küçük çaplı şahsi nir şirket kurmak istiyorum. Yine 1260 gün barajına takılırmıyım. Bu baraja takılmamak için ne yapmalıyım. Teşekkür ederim.

    1. Admin dedi ki:

      Şirket kumanız halinde (limited şirketi kastediyorsunuz her halde) zorunlu 4/b (BAĞ-KUR) sigortalısı sayılırsınız ve sigortalı hizmetinize her ay için 30 gün BAĞ-KUR eklenir, eklenen bu gün sayısı 1260 olduğunda emekli sandığı şartlarında emeklilik hakkını kaybeder, BAĞ-KUR emeklilik şartlarına tabi hale gelirsiniz. Bu baraja takılmamanız için emeklilik başvurusu yaptığınızda son 7 yıllık (2520 prim günü) içinde emekli sandığı kapsamındaki prim gününüzün fazla olması gerekir, bunu dikkate alarak 4/B (BAĞ-KUR) kapsamında veya 4/a (SSK) kapsamında çalışmanız gerekir.

  78. İrfan Özcan dedi ki:

    Merhaba,
    Benim sigorta başlangıç tarihim 1994 yılı ve bu tarihten itibaren 16 yıl kamuda emekli sandığına tabi Mühendis olarak çalıştıktan sonra devletin açtığı bir sınavı kazanarak 2010 yılında istifa ederek kendi işimi kurdum. 9 yıl Bağkurlu olarak çalışarak 2019 yılında 25 yıl hizmet süremi ve 9000 pirim gün sayımı doldurunca işimi kapattım. Ancak emeklilikte yaşa takıldığım için emekli olamadım. Yasa gereği son 7 yıllık hizmet süremin tamamı Bağkurlu olarak geçtiği için 16 senelik memuriyetim hiç dikkate alınmadan şu an Bağkurdan emekli oluyorum. Oysa 2008 yılından sonra sigortalı olanlar hangi kurumda sigortası fazla ise oradan emekli oluyor. Bu durumda ben daha az emekli maaşı bağlayan bağkurdan emekli edilerek mağdur edilmiş olmuyor muyum? Ayrıca bu sistemde 21,5 sene bağkurlu çalışan biri son 3,5 sene açıktan memur olarak atanıp emekli sandığından emekli olabiliyor. Bu adil mi? Bu hususta açılan bir dava ve verilen bir karar var mı? Anayasa Mahkemesi kararı var mı? Alakanız için şimdiden teşekkür ederim.

  79. Orhan dedi ki:

    Askerliğimi 1999 öncesi yedek subay olarak yaptım, yani 12 ay emekli sandığı ödendi. 19 yıl 1 ay öğretmen olarak 4c sigortam var, kalan 3 yıl 6 ayı Bağkur olarak yatırsam öğretmen olarak emeklilik hakkım ve tazminatım konusunda sorun yaşarmıyım ?

  80. Orhan dedi ki:

    Askerliğimi 1999 öncesi yedek subay olarak yaptım, yani 12 ay emekli sandığı ödendi. 19 yıl 1 ay öğretmen olarak 4c sigortam var, öğretmenlik sırasında 1 yıl ücretsiz izin borçlanmam var.Borçlanmamı ödesem ve kalan 3 yıl 6 ayı Bağkur olarak yatırsam öğretmen olarak emeklilik hakkım ve tazminatım konusunda sorun yaşarmıyım ?

    1. Admin dedi ki:

      Tazminat (ikramiye) konusunda sorun yaşamayabilirsiniz, yani ileride emekli olacağınız zaman memuriyet sürenize ait ikramiyenizi alabilirsiniz. 4/c (Emekli Sandığı) kapsamında emekli olabilmeniz için son 7 yıllık (2520) prim günü içerisinde Bağ-Kur 1260 gün veya daha fazla olursa o zaman Emekli Sandığı kapsamında emekli olamazsınız. Bu nedenle eksik günün bir kısmını da 4/a (SSK) kapsamında sigortalı olarak tamamlamanızda fayda var. Böylece son 2520 prim günü (fiili hizmet süresi) içerisinde Emekli Sandığı kapsamındaki prim gün sayısının diğerlerinden fazla olmasını sağlamış olursunuz ve Emekli Sandığı kapsamında emeklilik hakkı elde edersiniz.

  81. Hacıveli sefertaş dedi ki:

    İyi günler ben 09 20 1996 dan 2003e kadar 100 gün SGK ödemem var 2003 den 2010 a kadar tarım Bağkurum var 2010 dan 2019 a kadar SGK çalışmam var 2019 un beşinci ayında işten ayrıldım SGK beni zorunlu tarım Bağkuru yapmış 21 ay bende bağkuru durdurdum 113 gün ek 5 borçlanması yaptım bu şartlarda hangi kurumdan emekli olurum cevaplarsanız çok sevinirim

    1. Admin dedi ki:

      Son 2.520 prim günü içerisinde Bağ-Kur veya SSK kapsamındaki prim gün sayısından hangisi fazla ise o kapsamda emekli olabilirsiniz. Hesaplamayı siz yapın.

  82. Ömer dedi ki:

    5 yıllık memurluğunu tamamlayan memurlara 1 yıl ücretsiz
    İZin kullanma hakkı kanun gereği verildiği yazıyor, memur bu aylıksiz izni 4c kapsamında borçlanıp ödeyebilir mi? Görevine devam ediyor gibi dışardan SGK borcunu yatırıp emeklilik gününe saydırabilir mi ?

    1. Admin dedi ki:

      5510 sayılı Kanununun 41 inci maddesine göre; 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (c) bendi kapsamında olanlar, personel mevzuatına göre aylıksız izin sürelerini borçlanıp ödeyebiliyorlar ve bu borçlandıkları süreler 4/c kapsamında hizmet olarak sayılıyor.

      1. Ömer dedi ki:

        Teşekkür ederim.

  83. Orhan dedi ki:

    Merhabalar, şuan kamuda 4c kapsamında memur olarak görev yapmaktayım, askerlik hizmetimi 16 ay asteğmen olarak memurluğa atamadan önce yapmıştım. Memurluğa başlangıç tarihim asteğmen olduğum tarih olarak kabul edilmesi gerekmezmi çünkü emekli sandığından ödemem yapıldı.
    Ayrıca 4 aylık subaylık öncesi dönemi 4c olarak borçlanabilirmiyim ? Son olarak askerlikte 12 aya 3 ay yıpranma var, bundan faydalanabilir miyim, yani 3 ay daha 4c olarak borçlanabilirmiyim ? Teşekkür ederim cevaplarınız için.

  84. faik dedi ki:

    Kolay gelsin yorumları okuduğumda fark ettim; memurluk süresinde ücretsiz izin hakkının olduğunu biliyordum fakat borçlanarak ödendiğini bilmiyordum. bu izin süresinin borçlanarak ödenebildiğini sizin sayenizde öğrendim .sorum şu: ben 24 yıllık memurluk hayatımda bu izni kullanma ihtiyacı duymadım ve şimdi kullanmadıgım bu izni borçlanarak ödemek suretiyle emekli olabilir miyim teşekkürler

    1. Admin dedi ki:

      Sorunuzu tam anlayamadık ama ücretsiz izin kullanan memurun primlerini kurumu ödemediğinden, primi ödenmeyen bu süreler ait boşlukları doldurmak için hizmet borçlanması yapma imkanı verilmiştir. Eğer siz ücretsiz izin kullanmadıysanız böyle bir boşluk olmayacağı için borçlanma imkanınız da olmaz.

      1. faik dedi ki:

        çok teşekkür ederim .izin kullanmamıştım o zaman borçlanma olmayacaktır.

  85. Tarık dedi ki:

    Merhaba,1975 doğumluyum.
    1997 SSK girişim var.Toplam 7500 gün çalışmam var ve en yüksekten maaşım gösterildi bu zamana kadar.Emeklilik yaşım 57.
    2021 den itibaren Bağ-Kur’lu olursam ve 57 yaşıma geldiğimde emekli olabilirsem emekli maaşımın düşmemesi için ne yapmam gerekir?

    1. Admin dedi ki:

      Kesin bir rakam vermek zor, ancak sigorta priminizi asgari ücret üzerinden değil de en azından 5 bin, 6 bin TL üzerinden ödemeniz gerekir. Ödeyeceğiniz sigorta primi bu tutarın yüzde 34,5’i üzerinden hesaplanır.

  86. Meti dedi ki:

    12.09.1978 doğumluyum. 05.09.1997 da kara harp okuluna girmek suretiyle sigortam başlamış oldu. 05.09 2001 de subay olarak göreve başladım ve 29.08.2016 da ihraç oldum. Bu durumda iken benim hesaplamalarına gore yaklaşık yıpranmazlar dahil 22 yil 9 ay fiili hizmet surem oluyor ve emekli olabilmem için bunu 25 yıla tamamlamak gerekiyor. Kalan süreyi hangi yollarla tamamlayip emekli sandığından en yüksek maaşla emekli olabilirim. Isteğe bağlı prim ödeme gibi bir yönden varmı. Prim miktarı nasil belirleniyor.tesekkurler

    1. Admin dedi ki:

      Anladığımız kadarıyla 25 yılı doldurmanıza üç buçuk yıldan (1260 günden az kalmış), bu süreyi isteğe bağlı sigorta (Bağ-Kur) kapsamında tamamlayabileceğiniz gibi 4/a (SSK) kapsamında çalışarak da tamamlayabilirsiniz. Bu şekildeki sigortalılık süreniz 1260 günü geçmedikçe son 7 yıllık fiili hizmet süresi (prim gün sayısı) içinde 4/c (Emekli Sandığı) kapsamındaki prim gün sayınız fazla olacağı için Emekli Sandığından emekli olabilirsiniz.

      1. Meti dedi ki:

        Çok teşekkürler ilginiz icin

  87. Oktay dedi ki:

    Merhaba, 23.09.1991 tarihinde öğretmen olarak atandım, 26.12.1991 tarihinde istifa ettim. 1992 yıl 6 ay kısa dönem askerlik yaptım. 3 ay SSK lı olarak özelde çalıştım. 1994 Mart ayında devlette öğretmenliğe tekrar başladım. Hala öğretmen olarak çalışmaktayım. Primim 9000 üzerindedir. Mart 1968 doğumluyum, emekliliği ne zaman hak ediyorum ?
    6 ay kısa dönem askerliğimi borçlanarak ödemek emekliliğimi yaş olarak öne çeker mi ?

  88. Halil İbrahim dedi ki:

    Merhabalar. 7714 gün kamuda memur(4c) olarak çalışmışlığım var.şu an çalışmıyorum. Memur emekliliği gün olarak haketmek için kalan primlerimi nasıl tamamlayabilirim ?Şuan serbest çalışıyorum sigortam yok, isteğe bağlı ödeme olduğu söyleniyor. 1994 yılında asteğmen olarak 16 ay askerlik yapmıştım, bunu borçlanma gibi ödeme imkanım varmı acaba ? Sağolun,

    1. Admin dedi ki:

      Asteğmen olarak görev yaptığınız süreye ait sigortanız yatmıştır, sadece yedek subay okulunda geçen süreyi borçlanabilirsiniz. 4/c kapsamında emekli olabilmeniz için 9000 günden kalan sürenin bir kısmını isteğe bağlı (4/b-BağKur), bir kısmını 4/a (SSK) kapsamında tamamlayarak 4/c kapsamında emekli olabilirsiniz. Burada önemli olan, 9000 günü doldurduğunuzda son 7 yıllık fiili hizmet süresi (prim gün sayısı) içerisinde 4/c kapsamındaki gün sayısının diğerlerinden fazla olmasıdır.

      1. Halil İbrahim dedi ki:

        Sağolasın kardeşim,

  89. Mehmet Ali dedi ki:

    Selamlar,1999 Ağustos yılından beri 4c emekli sandığı kapsamında kamuda memur olarak çalışmaktayım. 1998 yılında özel bir iş yerinde 5 günlük 4a sigorta başlangıcım var. , 4c ye göre 60 yaş görünüyor, 4a ya göre 58. Memur olarak emekli olmak istiyorum. Yaş neden 60 olduğunu anlayamadım, başlangıcım 1999 Eylül öncesi!!
    1998 yılı sigorta başlangıcı olarak sayılır mı ? Teşekkür ederim.